SEO

Goed vindbaar worden in Google?

Je hebt een website, maar deze is niet goed vindbaar in Google. Je zoekt op verschillende relevante zoektermen, maar je kan jouw website niet altijd op de eerste pagina in Google terugvinden? Een gemiste kans! 95 % van de gebruikers in Google kijkt namelijk niet verder dan de eerste pagina.

Om goed vindbaar te worden in Google moet jouw website zoekmachinevriendelijk zijn, aansluiten bij het zoekgedrag van jouw doelgroep en online autoriteit hebben. Dat is de basis van SEO (Search Engine Optimization).

TrafficTree biedt de volgende mogelijkheden om de vindbaarheid van jouw website in Google te verbeteren:

  • ­SEO-traject van A-Z;
  • ­SEO-advies;
  • ­SEO-trainingen.
Meer info? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op binnen 24 uur.
TrafficTree gaat te allen tijde zorgvuldig om met je gegevens.

Het SEO-proces

Hoe ziet een SEO-traject eruit bij TrafficTree?

Technische check website

Het SEO-traject begint bij een technische check van je website waarbij we controleren in hoeverre de website zoekmachinevriendelijk genoemd mag worden. De techniek van de website kan je vergelijken met de motor van een auto. Je kan een auto opleuken met een fris kleurtje of nieuwe velgen, maar zolang de motor niet in orde is zal de auto nooit lekker rijden.

SEO-strategie bepalen

Door de concurrentie in kaart te brengen en een zoekwoordenonderzoek uit te voeren, kunnen we de SEO-strategie bepalen. Waar ligt de prioriteit? Met welke zoektermen valt er snel winst te behalen en welke zoekwoorden zijn te concurrerend?

Content optimalisatie

Nu we weten met welke zoektermen er wordt gezocht in Google door jouw doelgroep, kunnen we de bestaande pagina’s optimaliseren aan deze zoektermen. Deze zoektermen moeten terugkomen binnen de belangrijke SEO-elementen van een pagina, zoals de page title, url en H1 header.

Online autoriteit opbouwen

Je website is zoekmachinevriendelijk en de pagina’s zijn geoptimaliseerd aan het zoekgedrag van je doelgroep, heel goed! Desondanks merk je dat je met verschillende zoektermen nog niet erg goed scoort. Dat komt waarschijnlijk omdat de website onvoldoende autoriteit heeft. Online autoriteit bouw je op door externe links te verzamelen, ook wel linkbuilding genoemd.

Doorlopende groeistrategie

SEO is nooit af. Je kan mooie posities hebben bereikt, maar die wil je ook vasthouden. Je merkt dat de concurrentie ook niet stil zit en er moeten continue nieuwe prioriteiten worden gesteld. Je hebt een stevige fundering neergezet, nu nog overeind blijven en doorgroeien.